Barcelona es posiciona com a vuitena millor ciutat del món
La consultoria Resonance situa Barcelona a la 8a posició en el seu rànquing The World’s Best Cities 2024, on Londres repeteix com la millor ciutat del món per viure, treballar, invertir i visitar.

Barcelona continua sent una ciutat europea molt atractiva. Ho demostra la seva avantatjada posició, la 8a de 100, en l’informe anual The World’s Best Cities 2024 que publica la consultoria nord-americana Resonance.
Cada any, Resonance analitza més de 270 ciutats de més d’un milió d’habitants per determinar les 100 millors, mitjançant una combinació d’estadístiques bàsiques i avaluacions qualitatives. La consultoria interpreta aquestes dades a través de la lent de tres factors clau: habitabilitat, amabilitat i prosperitat per definir la puntuació de cada ciutat.
Barcelona porta ja unes quantes edicions que es posiciona entre les 10 millors ciutats del rànquing i a més se situa en el Top 10, en categories com habitabilitat i amabilitat. La capital catalana ha aconseguit situar-se com la 8a millor ciutat del món, per davant de capitals europees tan importants com Roma i Berlín, i només per darrere de Londres, París, Nova York, Tòquio, Singapur, Dubai i San Francisco que encapçalen el rànquing. Per la seva banda, Amsterdam, 9a, i Seül, 10a, tanquen el Top 10 de l’edició d’enguany.
Una ciutat més habitable amb vida nocturna i grans inversions
Barcelona aconsegueix la 8a posició gràcies a diferents factors. La seva ubicació, al costat del mar i amb muntanya, icònics monuments arquitectònics, bon clima i barris amb caràcter propi. Però destaca especialment en vida nocturna, categoria on puja fins a la 3a millor ciutat del món.
L’informe destaca que la capital catalana, que rep 14 milions de turistes l’any, ha aplicat unes estrictes normes de lloguer vacacional per controlar els efectes del turisme desbocat. Els turistes també es troben amb una ciutat més agradable, gràcies als més de 150 quilòmetres de nous carrils bici i eixos verds, així com una xarxa de carreteres més tranquil·les que comparteixen espai per igual entre cotxes, bicicletes i vianants, i que incorporen bancs i places perquè tant els ciutadans com els visitants gaudeixin d’un entorn urbà més saludable.
Barcelona compta també amb un nombre de nòmades digitals que augmenta any rere any. Aquest 2023, un 30 % ja són estrangers. La inversió estrangera a la ciutat continua creixent. Dos exemples són l’obertura del primer centre digital del sud d’Europa de Lufthansa, el grup aeri més gran d’Europa, i la inversió de 300 milions de dòlars de la promotora immobiliària nord-americana Panattoni, per construir el centre de dades més gran de Catalunya.
Dades estadístiques i opinions
El rànquing de Resonance empra una metodologia única que barreja dades estadístiques i d’altres generades pels usuaris a través de les esmentades opinions a TripAdvisor i també hashtags a Instagram o check-ins a Facebook. D’aquesta manera, aconsegueixen una visió de 360º de cada ciutat que resulta en una anàlisi de la seva marca global. Per elaborar el rànquing s’analitzen fins a 25 indicadors en 6 categories principals:
- Ubicació, on es tenen en compte l’entorn natural, els monuments, els parcs, els voltants, el clima (dies de sol), la seguretat, etc.
- Producte, aquí es valoren les infraestructures, les connexions aèries, els museus, les universitats, els centres de convencions, etc.
- Persones, on entra en joc la diversitat de la població de la ciutat a partir d’indicadors com el percentatge de residents nascuts a l’estranger i el nivell educatiu dels ciutadans.
- Prosperitat, per avaluar la riquesa d’una ciutat, Resonance té en compte diferents indicadors com el nombre de grans fortunes, el PIB per càpita i, en aquesta edició, l’índex Gini que valora la distribució de la riquesa entre la població i la taxa d’atur.
- Programació, aquesta categoria inclou factors basats en les opinions dels usuaris recollides a TripAdvisor, com el nombre d’espectacles culturals recomanats, la vida nocturna, l’oferta gastronòmica i l’oferta comercial.
- Promoció, per acabar, el rànquing The World’s Best Cities també valora la promoció de la ciutat i la seva capacitat d’escriure el seu propi relat, sobretot, en l’entorn online. Les cerques a Google, els hashtags a Instagram i el volum d’opinions compartides a TripAdvisor són alguns dels factors que es tenen en compte en aquesta categoria.
Londres continua sent la ciutat número 1 del món
Aquesta és la novena edició del rànquing The World’s Best Cities i Londres es posiciona, com a les edicions anteriors, com la millor ciutat del món. La capital britànica encara regna sobre la resta de ciutats, malgrat la postpandèmia, la crisi econòmica i el Brexit.
Segons l’anàlisi, és la ciutat amb millors valors culturals i ocupa el primer lloc en èxits educatius. També encapçala els índexs generals d’habitabilitat i amabilitat, i lidera totes les ciutats globals a les subcategories en hashtags d’Instagram, check-ins de Facebook i opinions de TripAdvisor. L’informe destaca que la ciutat gairebé ha tornat a la capacitat anterior a la pandèmia. En termes de mobilitat, ha afegit noves parades a les seves línies de metro i el 2025 inaugurarà la Via Verda Camden Highline.