Vés al contingut

Estàs a:

Barcelona té la millor estratègia d’Europa per captar inversions estrangeres

Per segon any consecutiu, la revista fDi Intelligence, del grup Financial Times, situa Barcelona com la ciutat amb la millor estratègia de promoció i captació d’inversió estrangera d’Europa.

..
24/02/2023 - 08:53 h

fDi Intelligence ha publicat el seu informe European Cities and Regions of the Future 2023, un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional, utilitzat per les multinacionals per estudiar futurs projectes d’inversió empresarial. L’informe considera per segon any consecutiu Barcelona com la millor ciutat en promoció i captació d’inversió estrangera, per davant de capitals com Dublín, Berlín i Munic.

El jurat de l’estudi, format per experts del sector de la promoció de la inversió, ha avaluat 60 grans ciutats europees. Entre els actius de Barcelona per encapçalar el rànquing, ha destacat que “la tecnologia i la sostenibilitat ocupen un lloc central en l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona respecte a la inversió estrangera”. L’informe subratlla que “la ciutat avança en tots dos fronts” i una mostra n’és el “puixant ecosistema tecnològic de projectes destacats implantats a la ciutat”.

Apostant per la tecnologia punta i la transició energètica

La publicació destaca la decisió de la multinacional americana Intel d’associar-se amb el Barcelona Supercomputing Center per crear un laboratori de disseny de microxips. Aquesta inversió aportarà 300 nous llocs de treball altament qualificats a l’ecosistema informàtic de la ciutat i 400 milions d’inversió directa en els pròxims anys.

L’informe també reconeix els esforços de la ciutat per accelerar la seva transició energètica. El Mecanisme d’Energia Sostenible de Barcelona (MES Barcelona) fomenta la inversió privada en panells solars i energia renovable. En aquesta línia, l’any passat es va posar en marxa l’Hidrogenera, la primera planta ecològica d’hidrogen per a ús públic d’Espanya, que alimentarà els autobusos de Barcelona.

Un reconeixement a l’esforç per atraure talent

En el marc de l’estratègia de promoció econòmica de la ciutat, fDi Intelligence valora especialment la campanya Plaça de Barcelona, una instal·lació interactiva de realitat virtual que explicarà la ciutat al món. Mostrarà les diferents virtuts de Barcelona a la ciutadania i a agents econòmics, periodístics, culturals i científics per atraure nous projectes, inversions i talent internacional.

La ciutat compta amb el Barcelona International Welcome Desk, el servei pioner a l’Estat que facilita l’arribada i establiment d’inversors, investigadors i talent estranger i que celebra un any de vida. Aquesta iniciativa es complementa amb el programa Workation de Turisme de Barcelona, un projecte innovador destacat a l’informe, que dona suport als nòmades digitals que treballen a distància des de la ciutat.

Barcelona es posiciona en el Top 10 de dues classificacions més de l’estudi. Per una banda, ocupa el vuitè lloc en connectivitat, per davant de París i Oslo. Per l’altra, se situa en la desena posició dins el rànquing general, que té en compte aspectes com el potencial econòmic, el capital humà, la qualitat de vida, l’atractiu de la ciutat per a grans empreses multinacionals o la rendibilitat.