Vés al contingut

Estàs a:

Tres escoles de negocis de Barcelona, entre les 20 millors del món

IESE i ESADE s’han posicionat a la tercera i cinquena posició del rànquing global de centres de formació executiva publicat pel diari britànic Financial Times. EADA també es manté al top 20, on ocupa el 19è lloc.

IESE Business School
16/06/2025 - 17:58 h

Un any més, tres escoles de negocis barcelonines destaquen entre les millors en àmbit global i demostren el prestigi internacional de la formació empresarial de Barcelona.

Segons la classificació Executive Education Open 2025 del magazín Financial Times, IESE Business School se situa en la tercera posició, només per darrere de la London Business School i l’HEC de París. Es posiciona així en el podi per quart any consecutiu. El cinquè lloc de la classificació l’ocupa ESADE, mentre que EADA aconsegueix la 19a posició.

Les tres institucions apareixen també a la classificació Executive Education Custom 2025, que analitza els programes a mida per a empreses: IESE s’emporta el setè lloc, ESADE l’11è i EADA la posició 39, en una llista liderada per l’International Institute for Management Development de Suïssa.

En aquest darrer rànquing també trobem una altra institució barcelonina: l’UPF Barcelona School of Management, a la posició 76, que hi entra per tercer any consecutiu.

Analitzant la qualitat formativa

Els rànquings de Financial Times també classifiquen les escoles per diverses característiques. IESE ocupa la primera posició mundial en satisfacció dels participants, que valoren la seva experiència formativa en programes oberts amb un 9,96 sobre 10. També destaca l’alt nivell de seguiment que ofereix en finalitzar el programa, que ocupa la segona posició a la llista.

El número 1 en acompanyament de directius després del programa se l’emporta ESADE que, per altra banda, també despunta com a número 2 en adquisició de noves habilitats.

La classificació es basa en enquestes de participants dels programes i dades de les escoles de negocis. En la seva anàlisi té en compte factors com el disseny dels cursos, la innovació en els mètodes i materials d’ensenyament, la diversitat de l’alumnat, la internacionalitat o la infraestructura de les escoles.