Vés al contingut

Estàs a:

Una trentena d’accions per promocionar Barcelona al món

L’Ajuntament de Barcelona posiciona l’economia de Barcelona a escala mundial a través d’accions a l’exterior, on s’explica a empreses i inversors les oportunitats que ofereix la ciutat.

..
08/11/2022 - 11:38 h

L’equip de Promoció de Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona té planejades enguany 30 sortides a l’estranger per promocionar els sectors estratègics de la ciutat, com el tecnològic i digital, l’activitat científica i la innovació o les indústries creatives, el disseny i l’arquitectura. El seu objectiu és motivar empreses estrangeres a establir-se a la ciutat, captar nou talent i posicionar Barcelona com una ciutat d’acollida en el marc de l’economia mundial.

Aquests són els esdeveniments internacionals més destacats en què ha participat Barcelona durant el mes d’octubre.

Expo Real: 4-6 d’octubre, Munic

La ciutat ha participat en aquesta fira immobiliària de referència europea en el marc d’un conveni de col·laboració amb l’Incasòl i l’AMB. L’esdeveniment és un punt de trobada entre inversors privats i ciutats i regions que busquen visibilitzar el seu model de desenvolupament urbà per aconseguir inversions. Allà Barcelona ha presentat la seva agenda econòmica Barcelona Green Deal 2030 per construir la ciutat del futur.

Barcelona Catalonia Bridge: 9-12 d’octubre, Ciutat de Mèxic

La capital de Mèxic ha acollit aquesta missió de promoció econòmica per atraure talent internacional i inversors procedents de Sud-amèrica, a més de potenciar les oportunitats entre ambdues ciutats. El programa s’ha coorganitzat amb l’oficina d’ACCIÓ a Ciutat de Mèxic i ha girat entorn a quatre vectors principals: el talent, el disseny i les indústries creatives, la ciència i la tecnologia i el turisme.

World Routes: 15-18 d’octubre, Las Vegas

La fira agrupa les companyies aèries i els aeroports més importants del món, que busquen oportunitats de negoci per obrir noves rutes internacionals. Barcelona hi ha participat juntament amb AENA, Aeroports de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona. Allà ha treballat per captar nous enllaços intercontinentals amb entitats de la Xina, els Estats Units, el Sud-est Asiàtic i l’Orient Mitjà, entre altres.

Foro de Marcas País: 27-28 d’octubre, Montevideo i Punta del Este

Barcelona és l’única ciutat integrant del Consejo Iberoamericano de Marca País, format per 16 països llatinoamericans més. Un cop l’any, es reuneixen per enfortir els vincles i dinamitzar les relacions econòmiques i comercials entre els membres, a través de l’intercanvi d’experiències en la narrativa, el disseny i la gestió de marques país. Barcelona hi va presentar la seva estratègia de marca ciutat i va participar en una sessió de benchmarking amb l’Argentina.

Abans de tancar l’any, l’Ajuntament de Barcelona portarà la ciutat a altres esdeveniments internacionals com el City Nation Place i el Going Global Live a Londres, el Web Summit a Lisboa o la Fira Noah a Zuric.