Vés al contingut

Estàs a:

L'ICUB crea una nova Direcció d’Indústries Creatives

El Disseny Hub Barcelona (DHub) serà l'equipament de referència de la nova àrea de gestió.

..
01/02/2024 - 12:10 h - Cultura i lleure Ajuntament de Barcelona

Treballar conjuntament amb el sector privat per tal d’enfortir les indústries creatives de la ciutat. Aquest és l’objectiu de la nova Direcció d’Indústries Creatives de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB).

La directora actual del Disseny Hub Barcelona (DHub), Mireia Escobar, exercirà també com a directora de la nova àrea, que precisament prendrà el DHub com a equipament de referència. Escobar continuarà dirigint la institució, però també treballarà per a l’enfortiment del sector barceloní de les indústries creatives, un segment d’activitat que ja representa el 13% dels llocs de treball i el 12% del teixit empresarial de la ciutat.

El regidor Xavier Marcé va explicar durant l’anunci de la creació de la nova àrea que aquesta Direcció d’Indústries Creatives constitueix tota una novetat tant en el panorama català com estatal. De fet, a Catalunya i a Espanya, algunes activitats creatives com les que estan relacionades amb el disseny, la moda o els videojocs, per exemple, han tingut històricament una relació més fluida amb els organismes de govern relacionats amb la indústria o el comerç que no amb els dedicats a la cultura. I això, per què? Segons Marcé, és una anomalia que, precisament, serà compensada per les polítiques de la nova Direcció d’Indústries Creatives.

Aquest organisme mirarà d’adaptar l’activitat cultural als nous escenaris del nostre temps. I és que el sector d’activitat relacionat íntimament amb el coneixement, la creativitat i el disseny ha creat 43.000 llocs de treball en el món de l’audiovisual, el sector de la moda o els del videojoc, la tecnologia o la innovació.

Entre les funcions de la nova direcció, les que s’apleguen en cinc grans blocs: acollir i promoure polítiques de desenvolupament en àmbits de l’economia creativa relacionats amb la cultura; promoure el debat entre economia, creació i cultura; ajudar a consolidar l’estructura empresarial del sector cultural; internacionalitzar aquests sectors i, finalment, promoure la diversificació de les activitats.

La nova direcció establirà la relació i la implicació amb el sector creatiu de la ciutat i treballarà en projectes tant relacionats amb la música, l’audiovisual o el cinema, com amb la moda, el disseny, l’arquitectura, la tecnologia o el videojoc. Per tal de consolidar la xarxa sectorial, es crearà una Taula Barcelona Creativa, que prendrà la forma d’una plataforma pública i privada de representació i participació que oferirà un fòrum conjunt i estable als agents de la indústria creativa, un espai on debatre o imaginar projectes nous que afavoreixin el sector.

Impulsar el talent jove, mitjançant el treball conjunt amb escoles i centres docents, i posicionar Barcelona com a centre de referència per a estudiants i emprenedors del món del disseny, l’arquitectura i l’audiovisual són altres tasques de la nova direcció, encarregada igualment d’internacionalitzar el disseny barceloní, portant-lo a grans fires i cites internacionals.

Com a centre de tot plegat, el DHub, un equipament que, a més de continuar sent la seu de les seccions diverses del FAD i de Barcelona Centre de Disseny i de continuar acollint la biblioteca del districte, esdevindrà l’epicentre de la creativitat de la ciutat, no només organitzant exposicions i activitats pròpies com fins ara, sinó també promovent i reforçant propostes formulades pels agents que treballen en el sector cultural barceloní. L’equipament serà així un punt de trobada entre la recerca i la innovació, la cultura, la indústria i la ciutadania.

Més informació